Regulamin
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
podmiotu wykonującego działalność leczniczą „FACE FLOW CLINIC” Anna Białecka
(dalej jako „Regulamin”)
§ 1
Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez Annę Białecką,
prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „FACE FLOW CLINIC” Anna Białecka (dalej „FACE FLOW
CLINIC”), adres: ul. Mrówcza 98 A lok. U1, 04‐762 Warszawa, NIP: 5321906586, REGON: 384100072,
wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Regulamin ma zastosowanie do wszystkich pracowników i współpracowników FACE FLOW CLINIC,
a także osób wykonujących świadczenia zdrowotne lub inne usługi na rzecz FACE FLOW CLINIC na
podstawie umów cywilnoprawnych, pacjentów FACE FLOW CLINIC, jak również osób towarzyszących
pacjentom, odwiedzających pacjentów i innych osób, które przebywać będą na terenie placówki.
§ 2
Podstawa prawna
FACE FLOW CLINIC prowadzi działalność leczniczą na podstawie powszechnie obowiązujących
przepisów prawa. Zastosowanie znajdą w szczególności:
‐ Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
‐ Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
‐ Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) – dalej „RODO”).
§ 3
Cele i zadania podmiotu
Celem działalności podmiotu leczniczego jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych
w zakresie działań służących ratowaniu, przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań
medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich
wykonywania.
Do zadań FACE FLOW CLINIC należy w szczególności udzielanie kompleksowych i specjalistycznych
świadczeń z zakresu kosmetologii oraz medycyny estetycznej, a także innych które powstaną w zakresie
wynikającym z działalności podmiotu.
FACE FLOW CLINIC przy wykonywaniu zadań kieruje się:
‐ aktualną wiedzą medyczną;
‐ poszanowaniem praw pacjenta;
‐ zasadami etyki;
‐ przestrzeganiem powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 4
Struktura organizacyjna
W skład podmiotu leczniczego wchodzi jeden Zakład Leczniczy: FACE FLOW CLINIC.
Jednostka organizacyjna „FACE FLOW CLINIC” Anna Białecka, adres: ul. Mrówcza 98 A lok. U1, 04‐762
Warszawa.
Funkcję osoby zarządzającej jednostką sprawuje Anna Białecka – Właściciel.
§ 5
Rodzaj działalności leczniczej
FACE FLOW CLINIC prowadzi działalność leczniczą w zakresie: dermatologii.
§ 6
Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
FACE FLOW CLINIC udziela świadczeń zdrowotnych w placówce położonej w Warszawie przy
ul. Mrówcza 98 A lok. U1, 04‐762 Warszawa.
§ 7
Proces i zasady udzielania świadczeń zdrowotnych
Rejestracja
Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach od 12:00 do 21:00 w placówce w Warszawie przy
ul. Mrówcza 98 A lok. U1, 04‐762 Warszawa.
Przyjęcia pacjentów odbywają się w dni powszednie, w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego
przedstawicielem ustawowym w sposób określony w Regulaminie. W szczególnie uzasadnionych
przypadkach Kierownik może podjąć decyzję o przyjęciu pacjenta w innych godzinach, po uprzednim
uzgodnieniu terminu przyjęcia z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym.
Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście, telefonicznie pod numerem +48 698 486 733 lub za
pośrednictwem poczty elektronicznej ‐ adres e‐mail: biuro@faceflowclinic.pl. W trakcie rejestracji
Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest okazać dowód tożsamości, podać numer
PESEL oraz zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu.
Pacjent poza możliwością ustalenia daty świadczenia może uzyskać informacje na temat świadczeń
dostępnych w FACE FLOW CLINIC, czasu oczekiwania, form i terminów zapisu, wymaganych
dokumentów i skierowań potrzebnych do przyjęcia, wyników badań niezbędnych podczas wizyty, zasad
udostępniania dokumentacji medycznej oraz organizacji pracy placówki.
Płatność
Wykonywane w FACE FLOW CLINIC świadczenia zdrowotne są odpłatne. Pacjent po konsultacji
i kwalifikacji do zabiegu otrzymuje informację z wyszczególnieniem takich danych jak: rodzaj
planowanego zabiegu, cena zabiegu, dokumentacja niezbędna do przeprowadzenia zabiegu (np.
konieczne do przeprowadzenia przed zabiegiem badania). Płatność za udzielone świadczenia następuje
z dołu po udzieleniu świadczenia. Pacjent może zostać zobowiązany do wpłaty zadatku.
W przypadku, gdy w trakcie udzielania świadczenia powstanie konieczność udzielenia świadczeń
dodatkowych, pacjent zostanie poinformowany o takiej konieczności, jak również o wysokości kosztów
udzielenia świadczeń dodatkowych. Zapłata za świadczenia dodatkowe następuje po ich udzieleniu, nie
później jednak niż w dniu wizyty.
Warunkiem przeprowadzenia zabiegu jest uiszczenie całości opłaty za zabieg po jego wykonaniu.
Pacjent może zostać zobowiązany do wpłaty zadatku.
W przypadku dokonania płatności za pomocą przelewu bankowego, opłata jest uznawana za uiszczoną
po zaksięgowaniu się środków na rachunku bankowym FACE FLOW CLINIC.
Akceptowane są następujące metody płatności:
gotówka;
przelew bankowy;
karta kredytowa/płatnicza.
Obowiązki Pacjenta
Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń pacjent zobowiązany jest udzielić personelowi
udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia
należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację
medyczną wraz z wynikami badań. Zatajenie danych zdrowotnych przez pacjenta może skutkować
nieosiągnięciem zamierzonych efektów zabiegu lub spowodować komplikacje zdrowotne.
Pacjent zobowiązany jest do zapoznania się i zaakceptowania treści niniejszego Regulaminu oraz do
jego przestrzegania. Przystąpienie do świadczenia oferowanego przez FACE FLOW CLINIC oznacza
akceptację przez pacjenta przedmiotowego Regulaminu (wyłożonego do zapoznania się także
w Recepcji). Pacjent zobowiązany jest również do zapoznania się ze wszelkimi informacjami,
dokumentami i zaleceniami dotyczącymi przeprowadzanego zabiegu.
Przed przystąpieniem do zabiegu pacjent zobowiązany jest do złożenia oświadczenia w przedmiocie
wyrażenia świadomej zgody na wykonanie zabiegu.
Warunkiem udzielenia świadczenia zdrowotnego jest spełnienie przez Pacjenta wszystkich obowiązków
wynikających z niniejszego Regulaminu oraz zaleceń lekarza, jak również pozytywna opinia
lekarza/osoby wykonującej zabieg co do kwalifikacji pacjenta do zabiegu.
Pacjent zgłaszający się do FACE FLOW CLINIC powinien poddać się badaniu przez lekarza przyjmującego
w celu umożliwienia zakwalifikowania pacjenta do zabiegu.
Pacjent zobowiązany jest stosować się do wszystkich zaleceń i wskazówek kosmetologów, lekarzy
i pozostałego personelu.
Pacjentowi nie wolno samodzielnie obsługiwać aparatury i urządzeń, które przeznaczone są do
specjalistycznego użytku.
Pacjent, który uległ nieszczęśliwemu wypadkowi podczas pobytu w placówce zobowiązany jest zgłosić
ten fakt niezwłocznie lekarzowi, który przeprowadzi badanie Pacjenta a jego wyniki zapisze
w indywidualnej historii choroby.
Pacjent odpowiedzialny jest za przyniesione przez niego na teren placówki rzeczy. FACE FLOW CLINIC
nie odpowiada za rzeczy pozostawione przez pacjenta w placówce, chyba że zostały one przekazane do
depozytu co potwierdzone winno być stosownym protokołem zdawczym.
Obowiązki osób towarzyszących
Na terenie placówki mogą przebywać wyłącznie osoby pełnoletnie.
Osoby towarzyszące zobowiązane są do zapoznania się i akceptacji treści niniejszego Regulaminu,
przestrzegania poleceń i wskazówek personelu.
Osobowy towarzyszące winny zachowywać się w sposób niezakłócający pracy placówki, w tym
z poszanowaniem prywatności innych osób przebywających w FACE FLOW CLINIC.
W przypadku przebywania w gabinetach lub pomieszczeniach gdzie jest wymagana specjalna ochrona
– założyć odzież i obuwie ochronne.
W przypadku nieprzestrzegania niniejszego Regulaminu, zakłócania pracy placówki lub naruszania praw
osób trzecich, personel FACE FLOW CLINIC uprawniony jest do odmowy przebywania w placówce
i nakazania jej opuszczenia.
§ 8
Prawa Pacjenta
FACE FLOW CLINIC stosuje się do praw pacjenta wynikających z obowiązujących w tym zakresie
przepisów prawa, w szczególności z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Zbiór praw pacjenta dostępny jest dla pacjentów w Rejestracji.
Pacjent ma prawo do:
‐ świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
‐ informacji o swoim stanie zdrowia;
‐ zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych;
‐ informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia;
‐ wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
‐ zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych;
‐ poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
‐ dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
‐ zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
‐ poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
‐ opieki duszpasterskiej;
‐ przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania placówki należy kierować na adres: „FACE FLOW CLINIC”
Anna Białecka, adres: ul. Mrówcza 98 A lok. U1, 04‐762 Warszawa. Skargi i wnioski powinny zawierać
imię i nazwisko wnoszącego oraz adres do korespondencji – brak tych danych spowoduje pozostawienie
sprawy bez rozpoznania. Pacjent wnosząc skargę winien dołączyć wszelką dostępną mu dokumentację
medyczną związaną ze sprawą, w tym przedstawić opis zdarzenia/naruszenia.
Przedmiotem wniosku mogą być sprawy dotyczące ulepszenia organizacji, usprawnienia pracy
i zapobiegania nadużyciom, a także sprawy związane z efektywniejszym wykonywaniem zadań.
Skargi rozpatrywane są niezwłocznie, jednakże w terminie nie dłuższym niż 1 miesiąc. W przypadku
sprawy skomplikowanej, która wymaga przeprowadzenia dodatkowych czynności, termin określony
w zdaniu poprzedzającym może ulec wydłużeniu. W takim przypadku termin nie może przekroczyć
3 miesięcy.
Skargi i wnioski przyjmowane są również przez Rzecznika Praw Pacjenta.
W przypadku podejrzenia naruszenia danych osobowych należy skontaktować się pod adresem e‐mail:
biuro@faceflowclinic.pl
§ 9
Dokumentacja medyczna
FACE FLOW CLINIC udostępnia dokumentację medyczną:
‐ do wglądu w siedzibie jednostki udzielającej świadczenia zdrowotne;
‐ poprzez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
‐ poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu,
jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów.
Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej należy złożyć w formie pisemnej z zastrzeżeniem
konieczności podania danych niezbędnych do zidentyfikowania osoby, której dotyczy dokumentacja
oraz osoby uprawnionej do odbioru dokumentacji.
Za udostępnienie dokumentacji medycznej FACE FLOW CLINIC pobiera opłatę zgodnie
z obowiązującymi przepisami. Podstawą wyliczenia kwoty opłaty jest wysokość przeciętnego
wynagrodzenia w poprzednim kwartale, publikowana co 3 miesiące przez prezesa GUS (nowe stawki
obowiązują od następnego miesiąca po publikacji).
Wpłaty za wydanie dokumentacji należy dokonać przelewem lub gotówką w placówce FACE FLOW
CLINIC.
Dokumentacja medyczna zabezpieczana jest przez FACE FLOW CLINIC zgodnie z obowiązującymi
przepisami, w tym w szczególności wynikającymi z RODO.
§ 10
Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność
́
leczniczą
FACE FLOW CLINIC może w ramach swojej działalności współpracować z innymi podmiotami
wykonującymi działalność leczniczą na podstawie umowy o współpracy.
Umowa o współpracy z podmiotami wykonującymi działalność́
leczniczą może obejmować warunki
kierowania pacjentów, finansowania świadczeń́
i nadzoru nad jakością̨ wykonanego świadczenia
zdrowotnego oraz jeżeli jest wymagane zawiera klauzulę poddania się̨stron kontroli Narodowego
Funduszu Zdrowia lub innej instytucji prowadzącej nadzór nad realizacją działań́zdrowotnych.
Nadzór nad prawidłowością̨procesu udzielania świadczeń́zdrowotnych wykonywanych przez inne
podmioty wykonujące działalność́
leczniczą sprawują̨wyznaczone w tym celu osoby lub bezpośrednio
Właściciel FACE FLOW CLINIC.
§ 11
Sposób kierowania jednostkami organizacyjnymi Kliniki
Działalnością placówki kieruje Właściciel FACE FLOW CLINIC („dalej jako Kierownik”).
Kierownik prowadzi sprawy FACE FLOW CLINIC i reprezentuje ją na zewnątrz oraz realizuje inne
obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami
organizacyjnymi lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może
w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.
Kierownik może powierzyć wyznaczonej osobie obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości
udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego lub
współpracującego z Kliniką oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej
(Kierownik medyczny).
§ 12
Monitoring wizyjny
FACE FLOW CLINIC prowadzi obserwację pomieszczeń ogólnodostępnych za pomocą urządzeń
umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring wizyjny) w celu zapewnienia bezpieczeństwa
pacjentów i personelu. W ramach monitoringu wizyjnego nie rejestruje się dźwięku.
Monitoringiem wizyjnym objęte są pomieszczenia ogólnodostępne takie jak: wejścia do zakładu
leczniczego, poczekalnie, rejestracje oraz ogólnodostępny korytarz. Miejsca objęte monitoringiem są
oznaczone odpowiednimi tabliczkami informacyjnymi.
Dane osobowe zawarte w nagraniach uzyskanych w wyniku monitoringu wizyjnego, FACE FLOW CLINIC
przetwarza wyłącznie w celu, o których mowa w akapicie 1.
Obserwacja prowadzona jest całodobowo. Nagrania utrwalane i przechowywane są przez okres
nieprzekraczający 30 dni. Po upływie tego okresu nagrania podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne
nie stanowią inaczej.
Nagrania mogą zostać udostępnione podmiotom i organom uprawnionym na podstawie odrębnych
przepisów.
Obsługa procesu rejestrowania, utrwalania, przechowywania i udostępniania nagrań może zostać
powierzona podmiotowi trzeciemu na podstawie odrębnej umowy, z zachowaniem zasad
przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
Kierownik informuje pacjentów i inne osoby, które mogą zostać objęte monitoringiem wizyjnym,
o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z obserwacją pomieszczeń, w tym o celach
i podstawach prawnych przetwarzania, poprzez umieszczenie stosownej klauzuli informacyjnej
w ogólnie dostępnym miejscu na terenie placówki.
§ 13
Postanowienia końcowe
Regulamin wchodzi w życie z dniem 08.09.2023 r.
Postanowienia Regulaminu obowiązują cały personel FACE FLOW CLINIC, osoby współpracujące oraz
wszystkich pacjentów placówki.
Osoby przystępujące do pracy/współpracy w FACE FLOW CLINIC potwierdzają zapoznanie się z treścią
niniejszego Regulaminu.
Przystąpienie do świadczenia oferowanego przez FACE FLOW CLINIC oznacza akceptację przez Pacjenta
przedmiotowego Regulaminu (wyłożonego do zapoznania się także w Recepcji).
Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają zachowania formy i trybu właściwego dla jego wprowadzenia.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia
2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku
Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw oraz inne, aktualnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.